Sunday, November 14, 2010

Intan Ku Kesepian


Hanya padamu
Terbuka hatiku
Menanti hadirnya
Kasihmu sayang

Cinta yang murni
Sehangat mentari
Membara hanyalah
Untukmu

Belum sempat aku
Memberi padamu
Engkau yang kudamba
Hilang tiba-tiba

Tiada lagi
Irama cintamu sayang
Tiada lagi
Haruman kasihmu intan

Tinggallah aku
Menyulam cinta yang sirna
Di dalam senyum
Yang berbayang duka
Ku kesepian

Akan ku tunggu
Takdir menentukan
Engkau dan aku
Kan bersua lagi

Memadu cinta
Selmbut bayu senja
Mengukir rindu
Di daunan hari kasih

Menghilang resah
Lewat pertemuan kita
Biarpun harus
Ku telan keperitan

Kerana engkau
Intan yang ku sayang
Akan ku terus
Menunggumu Intan
Artist: Wings

Nukilan Hatiku


Sudah 3 hari aku tak behubung dgnnya.Berapa banyak rindu???
Jangan ditanya. Jikalau aku tak rindu, x kan tiap2 hari aku akn tgk gambar die. Tiap2 pagi sesudah bangun dan malam sebelum tidur. Hanya aku yang mngetahui apa yang aku rasa dan perasaan ku. Tiada orang lain peduli dan ambik kisah pon pasal perasaan aku. Aku hanya berlakon dan terus berlakon untuk tak nk menyakitkan hati die. Tapi, di pihak aku, bagaimana pula?? Gembira kah hati ini? Hanya aku yang mngetahui nya.

Kata kawanku, "jangan la ko bersedih sbb dia, dia bukan kisahkan ko pun". Itu kata dia, aku x boleh nk marah atau bangkang. Tp pada aku, tak kisahlah 'dia' kisahkan aku atau pun x, yang penting 'dia' yang dimaksudkan itu orang yang aku sayang dan org yang aku cuba untuk menggembirakan dirinya, jua berada disamping nya bila2 masa (kalau boleh). Tapi aku sedar yang aku bukanlah seorang yang 'lengkap' semuanya, bukan sepanjang masa aku boleh gembirakan nya dan bukan setiap tempat aku boleh disamping nya. Tp pada aku, 'dia' selamat berada dalam hatiku dan aku hanya dapat untuk berasa risau jua pening memikirakan keadaan nya selamat atau tidak.

Yang sebenarnya, setelah kehadirannya dalam hidupku, ia memberi kesan yang sangat hebat kepada diriku. Aku mulai merasa Gembira dan Ceria kembali seperti hidup ku sebelum2 ini. Tambahan pula sifat ku mulai berubah dari tidak tentu arah kepada lebih terurus dan tenang. Dia banyak merubah diriku secara fizikal dan juga mental. Dengan ketidak hadirannya dalam hidupku dua tiga hari ni, aku kembali muram. Aku amat memerlukan dirinya untuk menggembirakan diriku semula.

Kembali lah.
Aku amat memerlukan "DIA" sebagai penyeri hidupku.
Kembali lah seperti Dahulu.
Aku amat memerlukan.
Aku KESEORANGAN...


Bile Grafik Artis da xde keja...






Saturday, November 13, 2010

Raksasa yang masih Hidup..


Gaint Amazon Anaconda

Sahabat, Kawan dan Teman..

Brothers

Doa Perpisahan


Pertemuan Kita Di Suatu Hari
Menitiskan Ukhwah Yang Sejati
Bersyukurku Ke Hadrat Ilahi Di Atas Jalinan Yang Suci

Namun Kini Perpisahan Yang Terjadi
Dugaan Yang Menimpa Diri
Bersabarlah Di Atas Suratan
Ku Tetap Pergi Jua

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah Hamba Mu

Mencari Hidayah Daripada Mu
Dalam Mendidikkan Kesabaranku
Ya Allah Tabahkan Hati Hamba Mu
Di Atas Perpisahan Ini

"Teman Betapa Pilunya Hati Menghadapi Perpisahan Ini.
Pahit Manis Perjuangan Telah Kita Rasa Bersama. Semoga
Allah Meredhai Persahabatan Dan Perpisahan Ini. Teruskan
Perjuangan"

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah HambaMu

Senyuman Yang Tersirat Di Bibirmu
Menjadi Ingatan Setiap Waktu
Tanda Kemesraan Bersimpul Padu
Kenangku Di Dalam Doamu

Semoga Tuhan Berkatimu

Tak kira la diri ini dianggap Kawan, Teman or Sahabat. Masing2 ada tugas dan fungsinya. Tak kira baik ataupun buruk, semua ini adalah Asas Kehidupan di Dunia. Antara selesa atau pun tidak, semuanya perlu di terima seadanya.

Di kesempatan ini ingin ku memohon ampun dan maaf kepada Sahabat, Kawan mahupun Teman yang pernah aku sakiti, khianati dan perasaan ketidak selesaan mereka-mereka yang telah mengenali sifat luar dan dalam ku. Ampun maaf aku pinta. Takut kalau ada apa-apa silap dan salah aku tak dimaafkan atau aku tak sempat untuk meminta maaf.

~Sahabat, Kawan dan Teman~

Friday, November 12, 2010

Penentuan Fakta...


vs


10 Perbezaan

1. Mercedes : Bukan Keta Aku.
WFT 5290 : Keta Aku.

2. Mercedes : Lambang 3 bucu tajam, leh luka.
WFT 5290 : Lambang Bulan Sabit n Bintang (Islam).

3 : Mercedes :  Keta Sangat mahal (Tahsiniyyat).
WFT 5290 : Murah dan Berbaloi (Hajiyyat).

4. Mercedes : Pintu bukak ke Atas (bahaya kalo loose, leh terkepit).
WFT 5290 : Pintu Normal Bagi keta MANUSIA.

5. Mercedes : 2 Seat je.(sempit)
WFT 5290 : 4 Seats (luas plak)

6. Mercedes : Laju sgt (x sesuai kat NEGARAKU)
WFT 5290 : Leh la dok kat lorong kiri sepanjang Highway tu.

7. Mercedes : Rendah sgt (kompom cecah Bumper)
WFT 5290 : Ngam2 Soi...

8. Mercedes : Boleh datangkan takbur dan riak.
WFT 5290 : Bersederhana dan bersyukur.

9. Mercedes : Bayar bulan2 kompom tinggi.
WFT 5290 : Bulan2 x sampai RM0.3 k.

10. Mercedes : Impian.
WFT 5290 : Kenyataan dan AKU SAYANG KETA AKU!!!!!!


~SEKIAN~

Bliz - Mimpi Yang Mati

video



Am Dm
Tak sengaja genggaman ku terbuka
G C
lantas ku gapai bintang yang berjuta
F Dm

bintang yang ku impikan menerangi
E Am

takkan ku biarkan berlalu pergi


Andai benar kau menjadi milik ku
mencintai mu menjadi sumpah ku
namun jika hadir mu satu mimpi
aku rela tidur sepanjang hari

c/o
Am Dm
Ku tunggu mentari di hujung siang
G C

tak ku sangka awan hitam menjelang
F Dm
sumpah ku jadi tak pasti
F E
nyatalah mimpi, mimpi yang mati

genggaman tangan ku terbuka sepi
menambah diri mu satu ilusi
bintang yang ku gapai tak berpanjangan 
hadir mu di dunia hanya pinjaman

Kerja Office dan Kerja Sekolah

Praktikal..
Oh Praktikal..

Setelah selesai menjawab Soalan di Atas kertas, diriku mula dibebani dengan pemikiran tentang LATIHAN INDUSTRI yang bakal aku tempuhi bermula akhir bulan November ini.. Hatiku Gembira bercampur Resah, Gembira pada keselesaian ujian bertulis ku, tp resah menanti bebanan yang bakal ku tempuhi di hari mendatang ini.

Thesis..
Oh Thesis..

Satu kerja yg bagiku sangat complicated untuk diselesaikan. Seperti peribahasa melayu "Sambil Menyelam, Sambil Minum Air", tetapi ape yg boleh dikatakan air yg ingin diminum bisa melemaskan diriku. Pada awal permulaan proses memilih tajuk, aku sudah buntu, inikan pula ingin memikirkan perkara sesudah itu.
Bolehkan aku?

Semangat..
Oh Semangat..

Datanglah padaku wahai SEMANGAT berjuang ku yg dah lama menyepi... 
Datanglah pada ku!!!!
Aku Menyeru mu untuk hadir dalam Jasadku,memberi aku kekuatan untuk ku tempuhi segala cabaran yg besar ini.



RED BOOK



Hak-hak anda bila Ditahan Polis Malaysia

1. APABILA DIBERHENTIKAN POLIS

1.1 Tidak Berpakaian Seragam, Minta Pengenalan Diri

Jika beliau tidak berpakaian seragam, minta beliau tunjukkan pengenalan diri. Katakan; “Sila tunjukkan Kad Kuasa Polis anda.”

1.2 Kad Kuasa Polis

Merah : Pegawai Polis yang digantung tugas. Beliau tiada kuasa untuk melakukan apa-apa terhadap anda. Anda boleh berlalu dari situ.

Lain-lain Warna :
  • Biru : Berpangkat Inspektor dan ke atas.
  • Kuning : Berpangkat lebih rendah daripada Inspektor.
  • Putih : Polis Simpanan
Ambil perhatian nama dan nombor Kad Kuasanya.

1.3 Berpakaian seragam

Ambil perhatian nama dan nombor ID pada pakaian seragamnya.

1.4 Kenderaan Peronda Polis

Ambil perhatian nombor pendaftaran kereta atau motosikal peronda berkenaan.

High or Low


I WANT TO FLY HIGH AND FAR AWAY!!!!
DREAMS OF MY LIFE....

Antara Persamaan Manusia dan Haiwan
















Kelebihan dan Kekurangan

Hari pertama ku yang menjadi kan diriku seorang blogger kecil, diriku mula menjinak-jinakkan diriku dengan teknologi yg sudah lama tapi baru untukku....  Kata org disini lah bermula berbagai2 cerita baik dan buruk. Berbagai2 karenah dan telatah manusia di salurkan disini. BLOGGER, lagi satu produk internet yg telah menambah aktiviti manusia di dunia yang fana ni. Bagi diriku ini hanya menjadi satu masa lapang ku untuk menyibukkan diri ku dalam kerja2 seharian ku. Disini hanya tempat untuk ku membebel,bercerita dan untuk melayan kegatalan tangan ku sambil melatih 5 kiri dan 5 kanan ku menaip. This my first day on blogging.

All the mistakes come from me and the goodness is come from ALLAH.