Sunday, November 14, 2010

Nukilan Hatiku


Sudah 3 hari aku tak behubung dgnnya.Berapa banyak rindu???
Jangan ditanya. Jikalau aku tak rindu, x kan tiap2 hari aku akn tgk gambar die. Tiap2 pagi sesudah bangun dan malam sebelum tidur. Hanya aku yang mngetahui apa yang aku rasa dan perasaan ku. Tiada orang lain peduli dan ambik kisah pon pasal perasaan aku. Aku hanya berlakon dan terus berlakon untuk tak nk menyakitkan hati die. Tapi, di pihak aku, bagaimana pula?? Gembira kah hati ini? Hanya aku yang mngetahui nya.

Kata kawanku, "jangan la ko bersedih sbb dia, dia bukan kisahkan ko pun". Itu kata dia, aku x boleh nk marah atau bangkang. Tp pada aku, tak kisahlah 'dia' kisahkan aku atau pun x, yang penting 'dia' yang dimaksudkan itu orang yang aku sayang dan org yang aku cuba untuk menggembirakan dirinya, jua berada disamping nya bila2 masa (kalau boleh). Tapi aku sedar yang aku bukanlah seorang yang 'lengkap' semuanya, bukan sepanjang masa aku boleh gembirakan nya dan bukan setiap tempat aku boleh disamping nya. Tp pada aku, 'dia' selamat berada dalam hatiku dan aku hanya dapat untuk berasa risau jua pening memikirakan keadaan nya selamat atau tidak.

Yang sebenarnya, setelah kehadirannya dalam hidupku, ia memberi kesan yang sangat hebat kepada diriku. Aku mulai merasa Gembira dan Ceria kembali seperti hidup ku sebelum2 ini. Tambahan pula sifat ku mulai berubah dari tidak tentu arah kepada lebih terurus dan tenang. Dia banyak merubah diriku secara fizikal dan juga mental. Dengan ketidak hadirannya dalam hidupku dua tiga hari ni, aku kembali muram. Aku amat memerlukan dirinya untuk menggembirakan diriku semula.

Kembali lah.
Aku amat memerlukan "DIA" sebagai penyeri hidupku.
Kembali lah seperti Dahulu.
Aku amat memerlukan.
Aku KESEORANGAN...


No comments:

Post a Comment